Pagina's

vrijdag 24 mei 2013

Zwart Brood gewoon eetbaar

Zoals elke dag ben ik in de supermarkt te vinden en heb vandaag heerlijk brood gekocht. Het is redelijk bruin brood. Nou eigenlijk zit het dichter bij zwart, maar dat zal wel erg goed voor mijn darmen zijn. Waarom denk ik dit? Ik zou het niet weten, want aangebrand drop of verkoolde worst eet ik liever niet. Daarom heb ik het brood in kwestie onder de loep genomen en ben in mijn diepe research erachter gekomen dat zo donker brood wetenschappelijk onmogelijk gezond kan zijn. Het zou namelijk verbrand moeten zijn, maar dat is gek genoeg niet het geval. Het schijnt zo te zijn dat door de broodfabrieken (dus geen ambachtelijke bakkers, want die spelen niet met hun eten) kleurstoffen worden toegevoegd om er donkerder uit te zien. En wij maar denken dat we gezond doen. Slim trucje, maar verklaart ook de buitenaardse smaak..
Het zwarte brood van de AH. Ook wel Boulogne genaamd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten