Pagina's

maandag 6 mei 2013

Zelfs in het zwembad Internetten!



In de loop van de jaren zijn we verbonden geraakt met het internet. Het is onze vriend. We zitten dagelijks op Twitter, Facebook, Linkedin en nog veel meer. In colleges en tijdens vergaderingen zijn we door de internetfunctie op de mobiele telefoon in contact met de buitenwereld, terwijl het door vele als onbeschoft wordt gezien. Ook in de trein zijn de meeste ogen niet meer op buiten gericht en kan er niet meer gesproken worden over een conversatie met je buurman of buurvrouw. We zijn door het internet namelijk verbonden met onze echte vrienden!

Internet is dus erg belangrijk en tegenwoordig heeft bijna iedereen een telefoonabonnement met het ongrijpbare fenomeen. Dit mobielinternet is vooral duur en vaak ook traag. Hierdoor zit iedereen eigenlijk op de wifi in de trein, bieb, Mcdonalds, festival terreinen, bungalowparken, hotels, restaurants, cafés, sommige parken, Albert Heijn, stadions, concertzalen en nog veel meer. Je kan dus bijna overal op de wifi. Als stedeling is dus een telefoonabonnement met internet niet echt nodig door het enorme gratis internet aanbod.

Maar ik hoor je al denken: wat moet ik doen als ik mijn vrienden wil contacten op een plek zonder wifi en heb geen internet op op mijn mobiel? Nou het antwoord is simpel: je kan gewoon je vrienden bellen of een sms sturen. Dus laat je niet misleiden door de dure internetabonnementen, want we kunnen gemakkelijk zonder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten