Pagina's

zaterdag 4 mei 2013

De functionerende suikertelefoon!



Het is een wonder, maar ik heb mijn mobiel op te klunzige manier uit mijn handen laten glijden waardoor mijn scherm het heeft begeven. Maar ging volle moed naar mijn provider toe, omdat ik zeker van mijn verzekering was.

Toen ik binnen kwam zag ik een enorme rij met soortgelijke gedupeerden. Ook bij hen was het scherm kapot. Vele dachten een verzekering te hebben, maar bleek achteraf niet het geval en moesten vele euro's uitgeven, wilde het toestel worden gemaakt. Ik was hier niet bang voor, want het zat wel snor.

Na lang wachten was ik eindelijk aan de beurt. Ik reikte mijn mobiel met grote zelfverzekerdheid aan de vriendelijke medewerker. Ze zag mijn schade en wilde er alles aan doen om hem weer te laten maken. Toen tuurde ze naar de computer en zag dat er helemaal geen verzekering was. Na veel getelefoneer bleek dat mijn verzekering was stopgezet zonder dat ik daar iets van wist. Hierdoor moest ik meer dan 200 euro betalen, zoals eigenlijk de hele rij.

Dit kan natuurlijk toeval zijn, maar met deze schadebusiness wordt er ongelofelijk veel geld omgezet bij de providers. In de Nokia 3310 tijdperk was dit helemaal niet mogelijk, omdat de telefoons van toen letterlijk konden vliegen en op eigen pootjes konden landen zonder een krasje te krijgen. De fragiele telefoons geven dus de providers enorme inkomsten en de consument grote ergernissen.

Daarom wil ik met deze blog de mobielfabrikanten vragen om een sterke smartphone op de markt te zetten die tegen een dagelijks stootje kan. Dit is minder gunstig voor de providers, want verzekeringen hoeven niet worden afgesloten. Maar als mobielfabrikant zal je de toppositie innemen en erg geliefd worden door de consument.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten