Pagina's

zaterdag 11 mei 2013

Moederdag.. Daar doe ik niet aan!

Het is morgen Moederdag, de dag waar elke moeder heerlijk wordt verwend. De kleintjes geven tekeningen waarvan normale objecten, kunstachtige vormen en kleuren vertonen. Ook staan er de prachtige woorden op als: voor jou mama, voor de allerliefste mama van de heeeele wereld of gewoon mama. Het maakt niet uit wat er op het papier staat, want het is pure moederliefde. Echter is de klus wel "tijdrovend" door de stramme pols techniek die de kleuter tot de puntjes beheerst. Dus vaders van kleuters ,die nog geen tekening hebben op dit moment, pak zo snel mogelijk de potloden en laat je kind tekenen!

Maar mijn punt is de liefde die de kinderen in hun presentje stoppen, is echt! Wij kopen nu vooral een cadeau, omdat het Moederdag is. Ik heb vandaag zelf snel even iets gehaald, aangezien mijn hele familie al wat had gekocht. Dit betekent niet dat ik mijn moeder geen cadeau gun, maar ik zie Moederdag als een commerciƫle dag. Het gaat niet om de moeder, maar om het verkopen van te gelikte producten.

Ook de kracht van het cadeautje wordt minder op Moederdag. Onze moeders weten namelijk ook dat het de dag van de moeders is! Wanneer je echt je moeder even in het zonnetje wil zetten, doe het dan op een willekeurige dag. Dit zal voor meer waardering zorgen.

Mooie anekdote, maar ik geef morgen net als ieder jaar het presentje met een te lieve lach en kus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten