Pagina's

zondag 12 mei 2013

De Nieuwe Jonge Hinde

Het is al een tijdje terug, maar wil het graag met jullie delen. Een maand geleden hoorde ik hele vreemde geluiden die zelfs alternatieve bandjes niet in hun spannende intro's zouden willen verwerken. Ik keek meteen achterom en zag niets. Toch hoorde ik nog steeds rare kreten die ik niet kon plaatsen. Er gingen allemaal clichématige scenario's door mijn hoofd die ik beter niet met jullie kan delen.

Toch twijfelde ik om er naar toe te lopen. Het geluid werd harder en harder, maar verstaanbaar was het nog steeds niet. Het enige fatsoenlijke wat ik kon bedenken, was dat iemand zijn passie voor oerkreten-schreeuwen met het openbare publiek deelde.

Maar vanuit het niets vloog een veel te snelle fiets met oude vrouw, de straat in. Ik snapte er niets van en keek de oude vrouw met open mond aan. Deze stond waarschijnlijk zo open dat de vrouw me iets toeriep. Namelijk: even heerlijk mijn nieuwe fiets testen! Ik keek doofstom, omdat ik het simpelweg niet begreep. En opeens viel het kwartje met een oorverdovende knal op de grond. De oude dame fietst op een elektrisch rijwiel. Hierdoor maakt ze die ongekende snelheid waar menig wielrenner onzeker van wordt.

Het is pure kunst om naar te kijken. De oude vrouw is door de fiets getransformeerd in een jonge hinde. Ik vind het schitterend! Maar ik wil de marketing waarschuwen. Ga alstublieft niet door middel van slimme technieken deze fietsen aan de fitte mens verkopen. De fiets zal ons dan geen grotere afstanden doen overbruggen, maar slapper, brozer en ambitieloos maken. De elektrische fiets is dan ook de achilleshiel van de mensheid.

Dus marketeer blijf dan ook de juiste harten vervullen. Zo niet help je de mensheid aan zijn ondergang.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten