Pagina's

vrijdag 17 mei 2013

Hongerklop 2.0

Ik wil er eerlijk voor uitkomen dat ik ook een mens ben. De mens zoals jij en ik heeft als die niet eet vaak erge trek. Meestal ben ik deze hongerkloppen prima voor, dit doe ik door middel van de volgende instrumenten: pindakaas, hagelslag en boterhammen. Maar er zijn momenten dat deze survivalspullen thuis gelaten worden, bijvoorbeeld wanneer ik naar de stad ga. Het maakt niet uit welke handeling ik daar uitvoer, ik neem ze nooit mee.

Toch blijft ook in de stad mijn lichaam een energie slurpend mechanisme die er meestal voor zorgt dat de trek zich binnen vijf minuten introduceert. Deze weet ik nog prima onder controle te houden en mijn functioneren lijdt er dan ook nog niet onder. En sjok vervolgens rustig van winkel naar winkel. 15 minuten later begint de trek de overhand te nemen. Deze trek wordt in mijn Westers hoofd gewoon als enorme honger gezien. Ik trek wit weg en reageer snauwend op alles en iedereen. Het enige wat ik wil is eten en dat ga ik ook doen!

In de verte zie ik vanuit mijn ooghoek een enorme M op een gevel. Het is de M van Verlosser. Vervolgens zet ik het op rennen om zo snel mogelijk mijn hongerklop te verslaan. Ik bestel met een te grote slijm voorraad een paar hamburgers, friet en een grote cola. Wanneer de transactie is voltooid en de medewerker (met mooie pet) het dienblad met het zonovergoten eten aan mij overhandigd, kies ik een "knusse" plek om te zitten. Wanneer ik de landing inzet, grijp ik al naar het eten. Het woord gulzig is hier wel gepast. Dit zorgt ervoor dat ik het eten binnen een handomdraai naar binnen heb gewerkt. Op dat moment noem je het ook geen eten meer, maar minstens een verschrikkelijke bocht. Je lichaam kijkt je dan ook vragend aan en denkt: wat heb ik fout gedaan?

Het is een afschuwelijk ervaring en had ipv van het piep voer veel liever mijn boterhammen pindakaas gegeten. Toch durf ik te wedden dat de volgende keer de wonderlijke boterhammen weer vergeten worden en ik weer met een uitgezette buik de Mcdonalds uit zal lopen. Hoe doen jullie dat marketing? Of ben ik gewoon zwakkeling?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten