Pagina's

woensdag 1 mei 2013

Mens evolueert nog in smaakontwikkeling

Helaas kies een Pindakaas

Daar staan we weer voor de overvolle schappen in de supermarkt. Het ene merk schreeuwt nog meer om aandacht dan de andere. Het is dan ook niet gemakkelijk om het juiste product te kiezen.

Vele merken met de bijbehorende producten onderscheiden zich niet met het door hun aangeboden product. Ze zijn namelijk (bijna) identiek. Het verschil dat we het ene product kopen en de anderen niet ligt aan de associaties die het merk oproept. Het merk is de doorslaggevende factor en niet de smaak.

Hieruit kunnen we concluderen dat vele producten een stuk beter of lekkerder kunnen zijn dan dat we hedendaags gewend zijn. Concurrenten kopiĆ«ren producten van elkaar en gaan vervolgens met het positioneren van het merk aan de slag. Er wordt niet meer naar het product gekeken. Dit zorgt voor steeds minder smaak sensatie en dus eentoniger eten.

Is het niet tijd voor vernieuwde vorm van ambacht die betaalbaar is in plaats van een merk te kopen?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten