Pagina's

donderdag 9 mei 2013

De onbetrouwbare Buurtsuper



Ik liep vanmorgen naar mijn vertrouwde supermarkt om een lekker ontbijtje te halen, alleen kwam voor de dichte deur erachter dat het Hemelvaartsdag was. Ik weet het, het was niet erg slim van en maakte me zorgen hoe ik vandaag tot mijn dertigduizend calorieën zou komen. Moest ik nou bloembollen gaan eten als in de oorlog? Ik wist echt even geen uitweg!

Maar opeens kwam er een fel licht in mijn ogen. Deze gaf mij weer hoop en kracht. Ik liep er aarzelend naar toe. Het was een briefje, hierop stond dat de winkel van 12 tot 7 uur open zal zijn. Ik was opgelucht en liep gehaast met een knorrende maag naar huis en at me met andermans-brood vol. In deze vreetkick had ik me zo vol gegeten dat ik pas om half vijf bedacht om weer eens terug naar de C1000 te gaan.

Ik kom daaraan en zie auto's op de parkeerplaats. Tot nu toe gaat alles zoals gepland. Mijn automatische piloot stuurt mij naar de broodafdeling. Bij de afdeling aangekomen, begint er opeens een lampje te knipperen en in een  rap-tempo verandert mijn besturingspaneel in een groot knipper spektakel.  Er was gewoon GEEN brood. Ik keek geschokt om me heen. Bijna alles was op!

Hoe kan je nou als winkel jezelf dan open verklaren? Ze deed waarschijnlijk de moeite om op Hemelvaartsdag open te zijn en de consument op deze dag te lokken. Maar wat kregen we ervoor terug? een uitgekauwde sok die het begrip "schoon" utopisch vindt.

Toch wilde ik niet een stuk fietsen voor de concurrent en heb daardoor toch mijn eten bij desbetreffende C1000 gekocht. Ze hebben me gemanipuleerd en ik schud als reactie mijn portemonnee leeg.

1 opmerking: