Pagina's

dinsdag 18 juni 2013

Interview met heer Moeliker



Voorafgaand aan het interview is duidelijk naar voren gekomen dat de heer Moeliker met u aangesproken wilt worden. Ook de houding was behoorlijk gesloten. De armen waren over elkaar en het ene been over het andere gelegd. Hiermee ontwikkelde hij een dominante sfeer en probeerde hierdoor het interview zelf te gaan leiden. Ik was hier niet echt van gediend en vuurde een hevige vraag af. De vraag luidde: 'hoe kijkt u naar de wereld?' Er werd wat nonchalant heen en weer gekeken, maar je merkte dat er naar goede argumentatie werd gezocht. Er werd graafwerkzaamheden gehouden die niet van het gezicht waren af te lezen. Heer Moeliker antwoordde: 'de wereld is niet eerlijk...Er wordt in de wereld veel te veel uit eigenbelang gehandeld. Waarom zijn de Amerikanen nu niet in Syrië, omdat er gewoon niets te halen valt. Maar dit eigenbelang zie je ook al in een lange rij waar mensen zonder enige moeite enorm voordringen. Hier heb ik een enorme hekel aan, maar zit waarschijnlijk in het aard van het beestje.' Ik zie dat u dit erg vind, maar waarom windt u zich hier zo tegen op? 'Omdat ik hier geen houvast op heb en wil dat mensen rechtvaardig worden behandeld.' Is dat ook de reden van u blog? 'Ja wij de consument worden ook niet eerlijk behandeld. We worden met slimme trucjes aan producten gebonden en merken dit vaak niet. Ik wil de lezers hier bewuster van maken!' Als ik u zo hoor, wilt u graag mensen helpen en bent u voor rechtvaardigheid. Bent u zorgzaam? 'Over het algemeen zie ik mezelf wel als een zorgzaam persoon. Wanneer een vriend of vriendin aan het sukkelen is, sta ik meteen voor ze klaar en handel hierna.' Dit is een zeer mooie eigenschap. Je ziet de houding van heer Moeliker veranderen. Het is opener. De defensieve houding is vervallen en een vriendelijke lach komt ervoor terug. Ik heb nog een korte vraag voor dit snelle maar mooie interview. U benoemde net... 'Zeg maar jij!' Zei heer Moeliker. Oké, jij benoemde net een goede eigenschap. Wat is je slechtste eigenschap? 'Ik kan nogal dominant zijn...'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten